fredag 1 januari 2010

Nytt år, nya möjligheter...

Så var det nytt år! Och det bästa med det är att vi är på rätt sida nyår, vilket betyder att det snart blir ljusare ute, våren och sommaren kommer och så är det många ledigheter på våren. Det tänker jag extra mycket på nu när jag snart ska börja jobba...
Igår firade vi nyår hos våra vänner. Det var den bästa dagen, kvällen och natten på länge :D !! Tack, familjen A/S! Fotot nedan, som för övrigt är felvänt, visar presenten vi hade med oss till dem. Jag gjorde iordning en tändsticksask med värmeljus (favorit i repris) och en matchande cellofanpåse med lite smått och gott i. Roligt och snabbt att göra och uppskattad present. Kul! Jag ska göra fler påsar med både tändsticksaskar och annat i som kan ligga färdigt att ta med när vi ska bort. Det blir alltid lite panik i sista stund när man ska iväg, skönt att kunna ha färdigt. Det här och kort av olika slag ska jag satsa på på pysselträffarna i vår. Det blir inte så mycket att släpa med som när man gör album.

Det här är ju en pysselblogg, men jag kan inte låta bli att lägga ut en vinterbild också! Fotografering är ju en annan av mina passioner, och man måste ju passa på att fota nu när det är så härlig vinter ute! Bilden nedan tog jag när vi åkte snowracer vid Nyköpingshus häromdagen. Smällkallt var det men strålande solsken. Fast nog är det lite konstigt var det, det var bara vi där... Det är jullov, snö och solsken, men var är alla barn???

Idag visade mamma mej en kul sak genom webkameran, hon har sytt en väska till min cuttlebug!! Ska bli kul att se den! Tack snälla mamma!
Tänkte hålla mej lite kortfattad den här gången :) så jag önskar er alla ett gott nytt pysslår! Inger, pigga på dej fort nu så vi kan börja ses lite mer regelbundet. Carina, måtte din otur ha vänt! Nu vill jag snart träffa dej över lite pyssel igen. Sussi, saknar ditt skratt och glada humör! Mia, hoppas du tar med STOOOORA plånboken till Formex så vi kan få lite ny inspiration hos dej framåt våren :)

9 kommentarer:

  1. God fortsättning på det nya året Therese!
    Fina påsar du gjort. Roligt med oljorna istället för det vanliga även om det ju alltid går åt ljus.
    skönt att fler tycker att vi är på rätt väg nu. Nästa är sommaren som gäller!!
    Kramiz//mia

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara "gå bort presenter" du har gjort:) Å jag gillade ditt Scrapping Album vilket arbete du har lagt ned vännen du ska vara så himla nöjd det var SUPER FINT allt i hop:) Tack snälla för att jag fick se:) Stort TACK också för en mycket trevlig kväll i onsdags så roligt att äntligen träffas igen:) Hoppas som du säger att vi kan få till att träffas lite mera nu när det är nytt år:) Lycka till med att börja på jobbet igen jag håller tummarna för dig att det kommer gå jättebra för dig och barnen:) Ha en underbar dag och helg och massor med kramis från lilla vännen Inger:)

    SvaraRadera
  3. Hej på dig vännen:)
    Vill bara säga hej och säga att jag tänker på dig och saknar dig:) Hoppas att vi kan träffas snart igen saknar ditt trevliga sällskap:) Hoppas att du har det bara bra och mår bra, kramis i massor från lilla vännen Inger:)

    SvaraRadera
  4. Tjena själv på dig bruden:)

    Vad trevligt att du hade hälsat på hos mig det tackar man och bugar för:)
    Så du tror att beställaren blir nöjd vad bra då säger vi det ha ha ha:)
    STORT TACK för dina fina ord du gör mig ALLTID SÅ HIMLA GLAD:) SAKNAR DIG MASSOR och hoppas att min lilla mage håller sig lugn så att jag kan komma till Mixsen på onsdag:) Hoppas att du kommer också sedan du är såååååå himla pyssel sugen så finns det en chans att du kommer:) Trevlig lördags kväll på dig vännen och var rädd om dig:) STORA KRAMAR från lilla vännen Inger:)

    SvaraRadera
  5. Hej på dig bruden och tack snälla för besöket:)
    Vad kul att du gillade det nya som du såg i bloggen, det blir man GLAD för:)
    JAG HOPPAS OCKSÅ ATT VI KAN SES SNART JAG SAKNAR DIG GRYMT MYCKET SKA DU VETA !!!!!!
    Hade tänkt mig till Mixsen i morgon kväll, om bara magen håller sig lugn det är lite upp och ned och då är det bäst hemma. Men mår jag bra så åker jag i väg med Anneli om hon själv ska åka:) Å DU VET DU ÄR ALLTID VÄLKOMMEN TILL MIG det är bara att du hör av dig så att vi kan boka en träff hos mig:)
    Hoppas det går bra på jobbet för dig jag håller tummarna för dig ska du veta:) Ha en underbar dag och vecka, STORA BAMSE KRAMAR från din lilla vän Inger:)

    SvaraRadera
  6. Halloj där:)
    Hmm!!! väntar med spänning på ett nytt inlägg här;) skyll inte på jobbet nu, utan se så!! sätt fart och skapa nu och visa upp det;)) hoppas allt är bra med dej annars? blev väskan bra?? här duger livet trots läget;) lite småtråkigt kan man ju kanske säga att man har till och från,,,hoppas vi syns snart
    ha det fint
    kramis/carina d

    SvaraRadera
  7. Hej på dig bruden:)
    Jag håller med Carina nu väntar jag med STOOOR spänning på ett nytt inlägg här:) Vet jo att du har pysslat vill se det fina som du gör vännen:) Ha en underbar söndag och vecka som kommer så hoppas jag som Carina också att vi syns snart:)
    Kramar i massor från lilla vännen Inger:)

    SvaraRadera
  8. Hej hej själv på dig bruden:)

    TACK GOA UNDERBAR DU FÖR BESÖKET OCH DINA ORD HOS MIG ALLTID LIKA TREVLIGT:)
    Den stora swirlen köpte jag faktiskt från Therese och den är till cuttlebugen. Så du kan jo fråga Therese om hon fortfarande har kvar eller kan få tak i en. Annars så får du låna min och stansa upp med det är inga problem vännen:)
    Blad puncharna i tre olika storlekar köpte jag hos Pema och jag vet att andra har försökt få tak i dom men att dom var slut. Dom kan ha fått in dom igen annars så fixar du den card stock som du vill ha bladen i så stansar jag upp ett gäng till dig inga problem det heller vet du:)
    Jag är verkligen jätteglad över blad puncharna och dom var inte dyra heller så jag hade verkligen tur!!!
    Å vad kul att höra att du har fått pyssla lite i helgen, det var syn att du missade fredagen för det var SUPER TREVLIGT:) Men jag lovar dig det kommer gå flera flera flera tåg och tillfällen som du kommer vara med på JAG LOVAR!!!
    DU ÄR ALLTID VÄLKOMMEN PÅ LEKTION HOS MIG hur man gör band och rosor fattas bara:) Det är bara jättekul om man kan hjälpa till:)
    Hoppas att du får en underbar måndag och vecka och att vi ses om inte allt för lång tid inte kul att SAKNA DIG FÖR MYCKET!!!!
    MÅNGA MÅNGA STORA VARMA BAMSE KRAMAR från din lilla vän Inger:)




    Många långa kramar till dej från mej! Therése

    SvaraRadera
  9. Ha ha ha dina långa kramar från dig till mig kom med i mitt inlägg till dig förlåt !!!!! Kramis lilla vännen Inger:)

    SvaraRadera