tisdag 15 december 2009

Årets julkort

Och så var årets julkort komponerat, tillverkat och ivägskickat... eller, ja de 6 första... Men jag är så stolt över att det är gjort och att de kom iväg i tid. Den här varianten får de som får foto på barnen, övriga kommer få en annan variant, och den kommer jag att lägga upp senare. Mina pysselvänner gör OLIKA kort till alla. Tänk den som hade tid till det. Nej, här på Kryddvägen blir det till att komponerat ETT kort och sen massproducera. Allt för att vinna tid. Men som jag sagt några gånger nu, min tid kommer. Så här blev i alla fall resultatet:

Så här efteråt kan jag ju tycka att det är VÄL enkelt, jag hade gärna velat sätta dit till exempel textstämpeln som hör till flickan, texten "Nej se det snöar, nej se det snöar..." osv. Den är så fin! Förresten så kommer stämpeln från Skogstokiga. Men å andra sidan, det är ju ett hemgjort kort med mycket arbete och kärlek!
Som grund har jag använt turkos cardstock, sen ett vellumpapper i ljusblått med snöstjärnor som jag köpte massor av när Tiimarii fanns här i stan. Sen ett vitt cardstock som har "spellbindat" (fniss fniss! kan man säga så?? spellbindat? Nåja, ni scappare vet vad jag menar).
De små Lundbergarna fick pryda insidan av kortet. Jag är väldigt försiktig med att lägga ut barnen på nätet, det här är faktiskt första gången. Min svaghet är kortens insidor... de har en förmåga att se slarviga och tråkiga ut. Dessutom glömde jag i vanlig ordning att använda min personliga stämpel som talar om att det är jag som gjort kortet. Skärpning!

Till slut två till altrade påsar, den röda har jag ju gjort om från förra bilden. Jag var inte nöjd, nu blev resultatet bättre, men min absoluta favorit är den med fåglarna. Jag tyckte att det var svårt att få inspiration och fantasi till påsarna, men nu när jag väl kom igång så var det jättekul! Lite som med tändsticksaskarna, det går fort och blir fint. Jag tänker mej att göra en sån här påse och sen ett paket med tändsticksask och ljus som hör ihop. Det kan man ju använda året om, även om den här bruna påsen passar extra bra till jul. Nu har jag fixat alla mina åtaganden för den här gången, skönt. Bara en liten grej till väntar, men den ska inte vara färdig förrän tidigast på julafton, så det hinner jag nog. Lägger upp bild efter jul =)
Herregud vad jag skriver mycket! Orkar ni ens läsa allt blaj...? Men men, det har alltid varit min grej, att skriva långt och mycket. Det liksom bara flyter på. Dessutom har det ifrågasatts varför jag inte skriver längre, så det här får väl bli min väg in i det igen =)
Tyvärr blir det inget pyssel för mej imorgon, jag ska på julbord med jobbet. Inte fy skam det heller! På tal om jobbet, snart är det dags... På torsdag är det min sista dag hemma med bara Vendela. Sen har vi tre veckors jullov, hela familjen och sen är det slut på min föräldraledighet. Det kommer bli lite knepigt att få tid till att pyssla till våren, för jag tror inte det är så populärt hos mina barn att jag jobbar hela dagen, kommer hem och slänger i mej mat och sen drar iväg och pysslar hela kvällen... Men men, vi får se hur det blir. Jag får väl åka varannan eller var tredje onsdag :( Jag hinner ju en hel del på kvällarna när barnen sover, men dels kommer jag vara trött när jag jobbat och dels så är ju halva nöjet att träffa de andra pysselbrudarna.
Kram på er så länge!





2 kommentarer:

  1. Gomorron min vän:)
    jösses va du är flitig, jättegulligt kort, stämpel är underbart söt, I like:) påsarna blev ju jättefina:) härligt med julmat, inte helt fel;) hoppas det smakade gott, jaha så nu har jag fått gips oxå:( 8-12 v underbart, jippi, kan livet bli roligare???:( Har alltså lyckats med något som tydligen inte är så vanligt, en fraktur på hälbenet:( verkar som just det benet inte är det lättaste att skada, läkaren sa att det krävs en väldig kraft för att lyckas få en skada där, men jag lyckades, inte det minsta förvånade:( Men fördelen med det hela är väl ändå att jag slipper allt bestyr till jul;) ungar och gubben får fixa ALLT:)) Och oj vilka muskler jag kommer få i armar och "ett" ben i allafall,, haha jäklar vilken träningsvärk jag har av allt kryckhoppa;) hoppas verkligen att vi kan träffas någon dag, kommer ju bli glest med det nu när du ska ut i arbetslivet igen;) men några träffar ska vi väl kunna få i hop eller hur?:)) måste bara anställa en privatchaufför först;)
    kram och va rädd om dej/carina d

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag hittade hit alldeles av mig själv!
    Jättefina kort du gjort! Inte alls för enkla. Alldeles lagom. Tack för besöket idag! Det var jättetrevligt!
    God jul & kramiz//mia

    SvaraRadera