torsdag 10 december 2009

Födelsedagspresent

Igår var det pysseldags igen, och ÄNTLIGEN fick vi sällskap av goaste Inger! Fast istället så saknade vi Carina, tyvärr, men man kan väl inte få allt... Här ser ni vad jag pysslade ihop:


En födelsedagspresent som jag gav bort idag till min bästaste Lisen. Det är så kul att göra tändsticksaskar! Det går fort och det blir fint. Jag valde att inte skriva god jul på och göra den lite allmänt vintrig så hon kan ha den även efter jul. Blått valde jag för att hon har ett kök som går i blågrått.

Förutom detta målade jag stämpelmotiv till årets julkort. Många av de andra tjejerna i gruppen är redan klara och spyfärdiga på sina julkort och jag har inte ens börjat. Men jag tillåter mej att vara lite laid back även i år. Har man två små så finns inte tid till allt. Jag kommer att göra så många kort jag hinner och de skickar jag till mina närmaste. Resten kommer få köpta kort. Så det så!

Nu ska jag sätta mig framför tv:n och fortsätta färglägga julkortsmotiv tills det är dags att hämta storskrutt. Kramar på er!

3 kommentarer:

  1. hej du tjejen:)
    håller med dig, tändsticksaaskar är riktigt kul att göra, men som sagt, just nu är jag lite spyfärdig över dessa, då jag lyckats få i hop hela 28 st och jag har blivit av med nästan alla oxå;) dom blev visst riktigt poppis:) julkort har jag bara fått i hop 8st än så länge, har 5 st jag måste få klart, sen är julpysslet slutt för min del:)
    blev inget bra för mej att åka in i gårkväll:) hade längtat, men kom bara halvvägs in sen var jag tvungen att vända hemmåt:( det är min yrsel och huvudvärk som inte varit nådig ett tag:( och den + mörker vill inte riktigt gå ihop sig:( hoppas vi snart kan träffas, håller tummen för nästa onsdag:) jösses det här blev långt, vad jag pladdrar;)
    kram och va rädd om dej

    SvaraRadera
  2. DU ÄR JO FÖR GOD JO VÄNNEN:) Det var JÄTTEKUL och JÄTTETREVLIGT att äntligen träffa dig med gumman du är jo så himla god och snäll:) STORT TACK för jättetrevligt sällskap och för stämpel motiven som jag fick av dig blev SUPER GLAD för det ska du veta:)Hör av dig när du vill pyssla i Julen så tar vi några heldagar skulle vara jättetrevligt kan jo inte äta en massa julmat och julgodis i alla fall så trevlig att få göra något som jag tycker om då istället:)
    Önskar dig en underbar helg och Lucia och vi ses och hörs:) Kramis i massor från lilla vännen norskan du vet:)

    SvaraRadera
  3. Sorry är lite virrig i bland Tänstickasken som du gjorde till din kompis blev SUPER SNYGG hon måste ha blivet jätteglad det hade jag blivet:) Kramis från lilla norskan igen:)

    SvaraRadera